Friday, March 25, 2011

PERLAKSANAAN 5S DI JABATAN



Assalammualaikum...

Anyway today aku just nak berkongsi pengalaman aku dalam menjalankan satu aktiviti pengemasan dan penyusunan TERHEBAT yang ditiru dari JEPUN...korang pernah dengar tak pasal 5S??? Ok...rasanya lebih baik aku jelaskan apa itu 5S:-

1. SISIH
2. SUSUN
3. SAPU
4. SERAGAM
5. SENTIASA AMAL

Itulah maksudnya...selepas melihat jabatan2 lain yang berjaya melaksanakan 5S, aku merasa seronok dan teruja pulak untuk melaksanakannya di jabatan aku...tapi dengan keluasan pejabat aku yang sedia ada sukar juga untuk melaksanakannya...Insya'allah, akan aku sahut juga cabaran daripada arahan Pengurusan Tertinggi...at least aku mencuba dan berusaha untuk menjadikan pejabat aku lebih kemas dan tersusun.

So, aktiviti ini sebenarnya boleh dilakukan di rumah kita sendiri...rumah kita akan kelihatan sentiasa kemas sepanjang masa...tapi kalu dah ada anak kecil tur, pandai2 je lah ek...huhuhu...adiosssss

No comments:

Post a Comment