Thursday, September 17, 2009

SeSaK Di HeNtIaN ChAn SoW LiN...Is It DiSaStEr???

Assalam...


Actually hari nie aku nak berkongsi ngan korang semua pasal pengalaman pertama aku dengan LRT PUTRA/STAR (Rapid KL)...aku rasa korang pun dah tahu kot...cuma aku nak highlight kat korang bagaimana suasana kat situ masa tren stuck...

Anyway seperti biasa aku keluar dari rumah lebih kurang dalam pukul 7.20 pagi...then aku tiba di stesen Ampang dalam jam 7.35pagi...biasalah 15 minit diperlukan untuk menunggu lif di rumah untuk turun dan tersepit dalam kesesakan jalanraya...hehehe...

Then aku pun berlari2 anak seperti orang bersai'e....nak dijadikan cerita tiba2 kedengaran satu pengumuman bahawa perjalanan tren terhenti setakat stesen Bandaraya sahaja...sesiapa yang hendak ke KL perlu menaiki tren lain di Chan Sow Lin...dalam keadaan terpinga2 aku pun buat tak kisah...sampai sahaja di stesen Chan Sow Lin, aku terkezut beruk...lebih kurang seperti gambar di bawah nie...



Nasib baik pakcik takdak sakit jantung...then aku pun bergegas lah keluar dari tren setibanya di Chan Sow Lin...masya'allah,ramai betul manusia berhimpun di situ untuk mendapatkan tren ke Bandaraya...aku pun seperti mati akal kerana first time mengalaminya...nak naik bas tak tau nombor apenyer plak...so aku pun menunggu lah seperti mereka yang berada di situ...nahhh...korang nilailah sendiri bagaimana betapa sesaknya manusia di situ pada hari tur...hanya tuhan sajer yang tahu...





1 comment: