Wednesday, September 9, 2009

PeMbAhArUaN RuMaH PuSaKa NeNeK AkU Di KamPunG DaTuK KeRaMaT...

Assalam...

Actually aku nak berkongsi cerita dengan korang semua pasal betapa happynya hati nenek aku dan aku sekali sebab akhirnya impian nenek aku tercapai untuk melihat rumahnya kelihatan baru pada Hari Raya tahun ini...sedih gak pada awalnya sebab anak2nya yang ada seramai 13 orang tak dapat membantu disebabkan masing2 ada komitmen masing2...

Keadaan rumah nenek aku dah teruk...maklumlah usia rumah tersebut sama dengan umur emak aku iaitu 52 Tahun (1957)...bayangkan betapa usangnya rumah berkenaan...lebih kurang macam gambar kat bawah nie...



Aku mendapatkan khidmat jiran aku yang berasal daripada Tanah Seberang iaitu saudara ANTO...Kos yang diambil untuk menyiapkan rumah nenek aku secantik dan sekemas sekarang tidaklah terlalu banyak jika hendak dibandingkan dengan kos bahan binaan yang makin naik / mahal sekarang...upah yang diambil oleh ANTO pulak ialah lebih rendah berbanding dengan kos upas pekerja binaan di tapak projek...aku telah diamanahkan oleh nenek aku untuk menyelia perjalanan projek...dengan menggunakan duit aku sendiri, aku telah membelanjakan hampir RM23,000.00 setakat September 2009 untuk menampung kos binaan tersebut termasuk upah...

Hasilnya rumah nenek aku dinaiktaraf sehingga ada mata yang menjeling dan bersa cembur melihat kekemasan kerja dan kecantikan rumah baru nenek aku yang bertransformasi seperti di bawah....tapi tak lah semewah gambar di bawah...hehehe....




Ok lah...harap2 lepas nie nenek aku berpuas hati dengan apa yang aku telah buat...tak kisah lah nenek aku nak bayar bila2 masa...just nak membalas jasa nenek aku yang bersusah payah membantu emak aku membesarkan aku sehingga berjaya dan menjadi manusia yang berguna sehingga ke hari ini...

Terima kasih wan...ibu...jasa kamu tidak dapat aku balas...

1 comment: