Tuesday, March 24, 2009

JoM Pi TeNgOk MoViE...



Kat sini aku just nak habaq kat para pembaca...bapak2 ibu2 yang semua ada di sini... (wahh macam lirik lagu Inul Daristita lagii gituu....hehehe) pasal aktiviti aku di hujung minggu. Sabtu yang lepas iaitu pada 21 haribulan Mac 2009 juga bersamaan dengan 24 Rabiulawal 1430H, aku join sepupu aku (umur dari 17 hingga 19 tahun) pi tengok movie kat Berjaya Times Square...memang aku laa ni giler wayang...tapi movie inggeris je lah...nak sokong gak movie tempatan tapiiiii...tengok sambutan gak...dan kualiti...huhuhu...
Nak dijadikan cerita...hari tue movie "Race To The Witch Mountain" telah berjaya memikat hati kami...mana taknyer...hero digilai ramai...The Rock can smeel what are you cookingggg......so kami pun beli tiket...sebelum nonton kami pi window shopping (ala-ala dalam movie The Confession of Shophaholic)...letih giler aku melayan budak2 nie shopping...mengalahkan aweks aku plak...hehehe...gurau jer...aku single lagi...sape nak masuk daftar...silakan....hehehehe....sempat jugak kami bergambar sakan....nah...tengok kat bawah nie...



Dari kiri : Fatin, Angah, Aku dan Nana


Dari kiri : Angah, Fatin, Rini dan Nana

Macam2 posing anak2 dara nie...mengalahkan para peserta dalam rancangan Tyra Bank "American Next Top Model"...wahh...anyway aku berpendapat movie yang kami tonton tidaklah terlalu bosan kerana penuh dengan aksi...lawak pun ada...macam dalam iklan astro tue...Macam2 adaa....hehehe...

Hari nie aku ngan teman sekerja baru aku Mr.A (bukan nama sebenar) telah membuat pelarasan tugas di kalangan EO / Penolong Akauntan dan staf di Semakan dan Pembayaran (S&P). Reshuffle yang kami lakukan bukanlah terlalu drastik...semuanya telah maklum semasa aku mula2 masuk S&P nie...cuma perlaksanaannya sahaja belum lagi...masing2 paham2 je lah kan...kalu tukar itu ini...semuanya susahlah...aku dah pernah mengalami pengalaman ini...macam aku sendiri sekarang nie yang bertukar jabatan dan menjalankan norma kerja yang berlainan lagi....semua itu ada hikmahnya dan kebaikan untuk masa hadapan...

Sebagai selingan...hari nie staf lama aku iaitu Azrina, Hyzadiana, Faizul, Syafiq, Loloq (Shamsul) dan Ridzuan ada datang melawat...ramai plak pelawat hari nie...maybe mereka masih terasa lagi pemergian aku kot...entahlah...apalah kebaikan dan jasa yang aku tinggalkan di UAD sehingga ramai yang aku dengar terlalu susah nak lepaskan pemergian aku...aku hanya berhijrah ke satu suasana kerja yang berbeza...tak banyak jauh bezanya dengan kerja audit tapi lebih sukar sikit kerana terlibat secara langsung dengan operasi S&P seharian...kena pandai urus masa...

Oklah...jap lagi nak balik dah...jumpa lagi esok...chow chin chowww...daaa.....

1 comment:

  1. apa lak anip..byk jasa ko dekat sini ooo....bekerja ngan ko amat seronok.....kenangan semua tu....kenangan manis maybe takkan dpt dh kot...kitaorang semua mmg x nak ko pegi....kalau tak si lahanat blond tu punye kije ko mesti dkt audit lagi. ermmmmmmmmmmmmmm

    ReplyDelete