Monday, March 30, 2009

CaBaRaN LaGiii...


Hari ni aku nak berkongsi pengalaman yang aku hadapi...sampai jer opis...pagi2 buta orang dari Jabatan Perdana Menteri (JPM) call aku pasal KSN arahkan segera ambil tindakan atas aduan kelewatan bayaran (kes penggantian EFT) kepada sorang individu nie...si pengadu nie daftar aduan dia dan email terus kepada KSN...aku pun tanpa cepat melatah dan coollll terus dapatkan maklumat berkaitan...apa idaknyer...orang JPM tue cakap kalu dah jadi kes KSN, MESTI diambil tindakan dalam 24 jam...

Then aku berbincang ngan Penolong Akauntan Senior (PA) aku pasal hal tue...aku terus buat kronologi untuk melihat kelewatan sebenarnya disebabkan di pihak mana...so lepas tue aku terus minta PA aku sahkan maklumat kronologi yang aku sediakan...sebenarnya bab penggantian EFT nie tak diuruskan oleh PA aku nie...tapi disebabkan kontraktor terbabit berurusan dengan dia, so terpaksalah dia settlekan...terima kasih Mr.K

Sekarang nie aku tengah tunggu orang JPM tu call...aku kena explain kat dia dari A hingga Z (base on kronologi)...aku yang baru dapat kes nie dan tak tahu apa2 kena berhati2 semasa bercakap ngan orang JPM tue...sebab dia mesti nak tau di peringkat siapa yang melewatkan bayaran...selesai bercakap ngan orang JPM tue, aku berbincang sikit ngan Azizul, rakan sekerja aku...dia kata cakap kat orang JPM sekarang nie payment tue dalam peringkat proses di pihak bank...dan mention jugak kesilapan awal yang disebabkan oleh individu terbabit (si pengadu) kerana tersilap bagi no.akaun bank!!!

Nasib baik ada PA dan Mr.A yang banyak membantu...alhamdulillah...semuanya selesai...anyway nie bukan kes express payment...tapi penyelesaian masalah yang timbul daripada aduan public kepada KSN...korang paham2 je lah kalu aduan berdaftar dah sampai ke KSN...mesti diselesaikan dalam tempoh 24 jam...terpaksa lah settlekan...aku kena juga jaga nama baik Datuk Bandar dan Bendahari...takut tak pasal2 lepas nie kalu perkara tu tak diambil tindakan, macam mana mereka nak menjawab ngan KSN nanti...

ok lah...jumpa lgi di lain coretan...chow chin choww...daaa...

1 comment:

  1. sabau jer laaaaaa kontraktor ni huhuhuhu.....KSN pun ada kroni gak ka wakakakaka

    ReplyDelete