Thursday, March 26, 2009

MoViE LaGi...


Hari nie aku nak berkongsi cerita sikit dengan para pembaca semua tentang aktiviti aku semalam seharian...nak jadikan cerita...lepas jer habis kije jam 7।00 malam, aku terus berkejar ke KLCC nak pi tengok movie "Dargon Ball:Evolution"...(Bro Rhuddy habaq kat aku movie nie best) ...so aku pun terus bergegas dapatkan teksi dari HQ DBKL ke sana...aku tersangkut plak dalam traffic jam hampir 30 minit...letih aku dibuatnya...pemandu teksi tue plak memandai dia jer ikut jalan Campbell...lepas tu ikut Jalan Dang Wangi...aku pun heran lah pasal apa dia tak ikut Jalan Raja Laut then masuk terus ke Jalan Sulatan Ismail...takdak lah penat menghadap jalan jam tue...

Aku sampai di KLCC lebih kurang jam 7.30 malam, then terus ke TGV.Kat kaunter org tu bagi tau yang movie Dragon Ball dah start jam 7.15 malam. So aku pun hampa lah sebab tak sempat nak tengok movie tue...tiba hati aku terdetik plak nak nonton movie "Watchmen"...aku pun terus tanya waktu start terdekat jam berapa...Alhamdulillah ada lagi seat untuk jam 8.15 malam. Aku pun terus bayar dan berlari pulak untuk solat dan makan...



Tiket wayang (masih disimpan lagii nie...hehehe)

"Watchmen" ni kalu nak nonton kena betul2 kepala tue relaks...sebab citer nya begitu berat dan memerlukan kita berfikir dari mula sampai habis apa yang nak disampaikan sebenarnya...tapi bagi mereka yang berminat movie seperti nie boleh pi tengok...aksi dalam movie nie memang power...soundtrack lagu pun memang kena dengan adegan yang ditayangkan...tapi ada adegan melibatkan seks sikit...so bagi mereka yang belum cukup umur tidak dibenarkan nonton...huhuhu...

Ceritanya bermula apabila seorang salah satu ahli dalam kumpulan superhero (hero tua yang bermasalah dan sakit jiwa sebab berperang sakan kat Vietnam)...zaman era waktu tu Amerika Syarikat dipimpin oleh Presiden Richard Nixon yang suka berperang dengan Rusia...So waktu tue muncullah ramai hero untuk membantu keamanan dunia...selepas beberapa tahun kemudiannya,satu2 hero dibunuh dan ditangkap sehingga terbentuknya Akta Pengharaman Superhero (maybe orang dah tak suka hero yang merapu pakai macam badut dan berlagak macam org giler...mmmm) ..hero pompuan pun ada...lagi kuat dari lelaki tau...hehehe...hanya ada satu jer superhero yang betul2 ada kuasa hebat...tapi asalnya pun dari manusia...dia dapat kuasa dari kesilapan di makmal ujian (terperangkap dalam bilik makmal).

Di penghujung cerita...ending nya kita takkan sangka macam tue...ingatkan happy ending...rupa2nya...kena lah pi nonton kalu nak tau kesudahannya...huhuhu...ada lagi satu...aku nak rekemen kat korang sume pi makan nasi ayam kat tingkat atas sekali KLCC (Food Corner)...sup nasi ayam dia memang betul2 how liaw...hohoho...kalu ada masa nanti kita ramai2 pi serang kedai makcik tue...hehehe...bawah nie harga aku kena caj bagi 2 coop nasi ayam dan lauk ayam madu + ayam goreng...sedap giler sampai menjilat sudu garfu...hehehe.....

Resit Nasi Ayam RASA di KLCC food court

ok lah...kita berbicara lain kali...ni nak booking tiket movie Dragon Ball lagi...hehehe..kalu ada lagilah...tak nak letih macam semalam...chow chin chow... ;p

1 comment:

  1. hek4..sy dh tgk cite neh...tul2..kene paham tul3..kalu x ase cm boring..huk3... pastu cite neh lame lak tuh

    ReplyDelete