Tuesday, April 28, 2009

DiArI TeRlAmPaU SeOrAnG AkAuNtAn Di LaNgKaWi...

Assalam..

Kat sini aku nak berkongsi ngan korang semua aktiviti aku sepanjang aku berada di Langkawi dari 25 April sehingga 5 April 2009...

25 April 2009 (Sabtu)- 9.30 malam

Aku berkumpul di depan bangunan HQ DBKL, Jalan Raja Laut sebelum bertolak ke Langkawi...banyak sungguh atlit datang dan kenderaan yang parking di tepi jalan....seronok gak bla berkonvoi ramai2...kemudian aku berjumpa dengan pembantu aku, Encik Faizul dan Hariz (IT Department)...kami menunggu ketibaan kenderaan urusetia...sehingga jam lebih kurang 10.30 malam kami pun bertolak ke Langkawi...kami singgah berehat di R&R Sg.Perak dan Gurun...tiba di Jeti Kuala Perlis lebih kurang jam 4.30 pagi...

26 April 2009 (Ahad)- 4.30 pagi

Kami menunggu feri berlepas ke Pulau Langkawi sehingga jam 9.00 pagi...keletihan dalam perjalanan hanya tuhan saje yang tahu...tapi semangat berpasukan kontigen-kontigen kita di sana menjadikan diri semakin bersemangat...hehehe...mainnya tak...semangat jer yang lebih...beri support pada kontigen...harap2 kami juara...doa2kan ek...kami tiba di Jeti Pulau Langkawi tepat jam 10.00 pagi...setibanya di jeti, kami dijemput dengan 4 buah bas...besar gak kontigen DBKL nie...bajet besar lah katakan...huhuhu...kami sampai di Sandy Beach Resort (tempat penginapan kontigen DBKL) lebih kurang 10.30 pagi tetapi kami dimaklumkan team dari pejabat Menteri Besar Perak yang sedang berkurusus sejak minggu lepas telah menangguhkan tempoh menginap mereka selama satu hari...so urusetia penginapan kelam-kabut buat arrangement semula untuk atlit...kami yang terdiri daripada pegawai terpaksa menunggu bilik untuk di check in sehingga jam 3.00 petang...letih badan ooiiiii.....

Kemudiannya lebih kurang 6.00 petang, kami berjalan2 di tepi pantai...sambil melihat matahari terbenam...cantiknyer...rugi wooo sape yang tak dapat ikut...then sebelah malamnya acara bebas...so aku, faizul dan hariz pi makan kat satu tempat yang istimewa...restoran tepi sawah...cantik jugak dan nyaman suasana di situ...orang tak ramai...order pun sampai cepat...(perut dah lapar woooo...)hehehehe.....

Tepat jam 12.30 malam aku pun masuk bilik dan apa lagi...lelapkan mata coz kerja bermula esoknya...

27 April 2009 - 8.00 pagi

Awal2 pagi lagi aku bergegas ke bilik sekretariat...aku siap2kan format akuan sumpah / akujanji untuk advance, agihan elaun2 atlit dan penyata perbelanjaan (kemaskini figure)...letih gak sebab letih semalam belum habis lagi...tapi petangnya keletihan aku dapat dikurangkan selepas berjalan2 menghirup udara yang segar di tepi Pantai
Chenang...ramai gak pelancong yang seksi2 berjemur dan bermandi-manda di situ...hehehe...

Sebelah malamnya plak aku ada meeting bersama pengurus-pengurus pasukan..part aku tak banayak cuma kena ingatkan semua pengurus untuk pulangkan semua penyata borang agihan elaun atlit2...dan juga pengesahan kehadiran latihan...meeting habis lebih kurang jam 12.00 malam...letih lagiii...lepas tue balik ke bilik sekretariat untuk kemas barang2 dan beborak plak ngan ahli2 urusetia (sekretariat)...lebih kurang jam 12.30 malam aku masuk bilik dan tidoooo...

28 April 2009 - 7.00 pagi

Awal2 pagi sekali lagi bangun dan bersiap2 untuk bersarapan sebelum memulakan kerja...sarapan yang disediakan oleh pihak hotel amat mengecewakan...aku tak lalu nak makan kueh teow goreng yang disediakan...aku hanya menjamu roti bersapu dengan strawberry dan air kopi jer...kemudian aku ngan Dr.Hayati (Bendahari Kontigen) memulakan kerja...kami kemaskini sekali lagi akaun yang diuruskan oleh beliau, Kelab Sukan dan Pengurus Kawasan yang mengeluarkan statement 18SX...oppsss....

Aku, Faizul dan Hariz serta Diana (kawan baru) pi makan tengah hari di kedai ala2 kampung masakannya...sedap sekali sambal belacannya...maybe guna lesong batu yang Bro Rhuddy selalu masukkan dalam entry blog dia...wakakakaka...anyway lepas tue aku ngan Bendahari pi keluarkan baki duit yang dipegang oleh beliau sebabnya esoknya beliau akan bergegas pulang ke KL sebab father in-law beliau dalam keadaan nazak...kesian gak kat Dr. tapi nak buat macam mana kan...dah takdir...

Anyway aku bernasib baik coz kebanyakkan kerja akaun Dr. banyak ajar aku sebab sebelum ini aku tak pernah uruskan bajet lebih kurang RM500,000.00...banyak gak perubahan yang aku dan Dr. buat dalam pengurusan kewangan Kelab Sukan...sebab sebelum ini pernah ada kes...korang semua maybe tahu...aku tak nak citer coz aku tak terlibat dan aku tak tahu kisah sebenar...nanti takut jadi fitnah plak...

ok lah...sekarang nie aku letih...nak sambung rehat kejap...malam nie ada Lintasan Hormat Kontigen...nak pi support tak bawa pakaian plak...harap2 kontigen kita menang dalam lintasan tue...lepas lintasan ada meeting pengurus2 sukan lagi...ahhhhh....

Jumpa lagi di lain N3...chow chin chowwww.....

No comments:

Post a Comment