Thursday, April 30, 2009

SaMbUnGaN N3 kuuu...


Assalam...

30 April 2009 - 10.36 malam

Hari nie dengan selambanya aku bangun dari tidur selewat jam 9.00 pagi...letih beb...sebab malam sebelumnya aku tidur lewat...dalam masa yang sama aku punya handphone nokia satu nie dah kehabisan bateri...waaaa....menanah aku nak bangun pagi awal2...

Aku terus mencapai tuala dan berlari ke bilik air serta terus mandi...then aku pun menyarung baju (t-shirt) dan seluar jeans aku tue...sebenarnya aku ada rancangan nak melancong sekitar Pulau Langkawi...destinasinya dah ada tapi tak tahu plak sama ada masa cukup atau tidak...

Nak dijadikan cerita, hari nie aku telah ditugaskan untuk membantu sekretariat di bilik sekretariat hari nie...aku kena bertugas dari jam 4.00 petang sehingga 12 tengah malam...letihnya...hari nie keluar jalan2 dan sebelah petang hingga malam plak kena bertugas...adusss...lepas tue aku, Faizul, Diana dan Hariz bergegas naik kancil jer...ke destinasi pertama...

Destinasi Pertama - Cable Car di Gunung Mat Chincang

Tiba jer di situ kami terus membeli tiket nak naik cable car...hanya RM15 untuk warganegara Malaysia...hati nie tiba2 terasa macam berdebar-debar walaupun aku dah biasa naik cable car di Genting Highland...Jejak jer kaki di dalam cable car, aku terus duduk dan memegang apa yang ada untuk dipaut (bukan sebab takut terjatuh tapi aku gayat sikit...hehehe...)

Aku bersama ngan staf aku iaitu Faizul...dia sebenarnya pertama kali datang ke Pulau Langkawi dan first time gak naik cable car...sampai jer di puncak (Menuju Puncak!Gemilang Cahaya...) ala2 lagu Akademi Fantasia...wakakaka...kami terus berjalan kaki ke arah jambatan tergantung yang terkenal tue...bergambar sakan lah kami ngan handphone nokia Faizul nie...aku tak bawa gambar coz aku serahkan pada adik aku, Shira...dia nak guna untuk rakam majlis perkahwinan sepupu aku iaitu Amin dan Ina (isteri)...

Harap2 gambar tue Faizul dapat transfer kan dari handphone dia ke handphone aku melalui bluetooth...Insya'allah kalu ada aku up-load dalam N3 nie...

Destinasi Kedua - Beras Terbakar Di Padang Matsirat

Destinasi seterusnya kami bertolak ke tempat Beras Terbakar di Padang Matsirat...kat sana aku tak banyak shopping pun...just beli tuala besar yang cukup2 nak tutup aurat masa nak pi mandi...hehehe...member aku yang lain shopping sakan...Faizul plak sibuk nak cari beg duit untuk adik pompuan dia...tapi tak dak yang berkenan di hati...

Destinasi Ketiga - Kota Makam Mahsuri

Yang nie part yang paling kelakar...wakakkaka...belum citer dah ketawa terbahak2...sebebanrnya kami just singgah di luar jer...kami tak masuk pun ke dalam kawasan makam tue...jenguk dari luar jer...harga tiket punya pasal kami tak jadi masuk...nak tau berapa harganya?cuma RM5.00 jer...(kelakar tak?wakakaka...) sebenarnya kami kejar masa dan member2 lain plak tak berminat nak masuk lepas dengar apa benda yang menarik tentang Makam Mahsuri, terus diorang tak jadi masuk dalam...hehehe...lepas tu kami terus ke bergegas ke destinasi seterusnya...

Destinasi Keempat - Pekan Kuah

Lastly, kami ber shopping sakan di Pekan Kuah...kat situ kami singgah ke Idaman Suri dahulu untuk mencari barang2 perkakasan dapur...si Faizul beli set2 sudu dan lain2...lepas tu kami pi ke kedai Ram's sebab Diana nak cari set sudu garfu...kat situ pun murah gak...di samping tue diana gak beli rokok untuk bapanya (hadiah buat penanggah2 masa perkahwinan adik Diana)...

Then, aku dapat panggilan dari Ketua Sekretariat yang minta aku balik segera ke tempat penginapan sebab dia nak bagi cash kat aku...aku kena balance kan semula bajet akaun doktor lepas terima duit tue...lepas tue aku terus baring sekejap kat dalam bilik aku...rehat2 kan badan sebelum memulakan tugas dari jam 4.00 petang hingga 12 malam...nak prepare untuk malam nie lagi sebab malam nie ada meeting pengurus2 pasukan...tiap2 malam jam 9.30 ada meeting...letih woiiiii.........adusss.....

ok lah...esok aku sambung lagi...letih badan nie..pinggang sakit balik...nie disebabkan oleh pemandu aku (si Hariz...sorry ek?hehehehe...) yang drive laju sangat sampai langgar bumper...melompat2 kami dalam kerata kancil yang stabil sangat tue...

Chow Chin Chowww!!!

No comments:

Post a Comment