Saturday, April 25, 2009

PuNdEk AyAm...?

Assalam...

Anyway bila korang baca tajuk entry nie diharapkan ual semua jangan cepat terasa dan emosi plak...aku bukannya maki korang tapi itulah perkataan yang keluar dari mulut seorang Ketua Pengurus Kawasan Pejabat Cawangan yang aku rasa semua kenal atas sifat fizikalnya yang tidak berapa tinggi tue...perkataan "tinggi" itu juga menggambarkan dirinya...hehehe...

Dalam letih2 aku uruskan akaun Karnival Sukan Persatuan Badan Berkanun Malaysia (DBKL), tiba2 macam2 perkataan yag keluar dari mulut dia...macam2 dia menyumpah seranah orang berkaitan sebab dia tak puas hati kena teguran dan dikawal sebab nak pegang duit bajet karnival hampir keseluruhannya...aku tak terkejut sebab dah biasa...orang yang berpangkat lebih tinggi dari kita...paham2 je lah...mmmmm...

So, semalam hampir sehari aku di Kelab Sukan sibuk menguruskan pengagihan elaun latihan dan makanan para peserta...pening kepala dibuatnya kerana melibatkan amaun yang besar...nasib baik ada Dr. dan pembantu aku 2 orang (En.Faizul dan Cik Farah)...senang sikit kije aku...lepas jam 8.00 malam, aku bergegas ke opis semula nak siapkan semakan baucer bayaran sebelum verify EFT...2 batch dengan 200 lebih transaksi banyaknya...aduss...letih badannya dibuatnya...tapi dah tugas...nak buat macam mana...macam Bro Rhuddy pesan kat aku, "Anip, kita bekerja nie kena ikhlas dan bertanggungjawab. Gaji yang dibayar mesti dibalas engan komitmen kerja yang penuh...mana2 kerja yang diberikan perlu dilaksanakan selagi mampu..."...lebih kurang macam tu lah...

Aku tak nak bebankan member sekerja aku di situ iaitu Mr.A sebab dia pun dah banyak bantu aku....takkan aku nak bebankan dia lagi sepertimana member sekerja dia sebelum ini yang telah banyak membebankan diri dia...wahhh...pandai sungguh aku bermadah2 di sini...macamlah aku nie bagus sangat...wakakakak...

Ok lah...aku akan bertolak ke Langkawi di sebelah malam...doakan aku selamat pergi dan balik ke KL...kalu ada sesiapa nak kirim coklat, just sms aku dan kalu2 duit dalam bank aku tak cukup,korang pandai2 lah bank-in ke dalam akaun bank aku ek...?hehehehe....

sampai bertemu lagi di lain N3...adios...chow chin chowww!!!

No comments:

Post a Comment